『沖縄燦燦』OKINAWA SANSAN
脚本・演出:三隅治雄
うりずんに種を蒔き
若夏に温たため
みーにし吹く日に歌い踊る
上演時間 55 分
島々に伝わる沖縄芸能の奥深さ、多彩さを掘り出して創られ、舞台は沖縄の魅力に満ち溢れている。
「エネルギッシュな踊り、バイオリン、三線、パーカッションの生演奏で観る人を幸せな気持ちにする、何度でも見たい!」と注目の歌舞劇!!
精一杯生きる毎日の出来事を喜び、祝い、愛を歌う。
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The stage is filled with the charms of Okinawa, and the depth and variety of Okinawan performing arts passed down from island to island is unearthed in this production.
The energetic dancing, violin, sanshin, and percussion make the audience happy and want to see it again and again! This is a song-and-dance performance that has attracted a lot of attention!
The songs are sung with joy, celebration, and love for the daily events of living life to the fullest.
琉球王国と呼ばれた140年以上前の沖縄。
村一番の頼りがいある漁師の三良(サンラー)と大人しく内気な加那(カナー)の不器用で純粋な仲を、賑やかな村の娘たちが密かに応援する姿を描く。
村は小さく貧しいけれど、みんなが恋する男女のために結い(助け合い)の力で家を建て、やがてふたりはめでたくニイビチ(結婚)。一年の収穫を祝う豊年祭り、豊穣の神の祝福を受け、村人たちの情熱がほとばしる歌と踊り。精一杯生きる毎日の中の出来事を喜び、祝い、愛を楽器演奏と踊りで表現していく。
演者が身につける衣装は山本寛斎門下の阿部美千代氏が担当。舞台美術は日本の舞台美術一人者の滝善光氏が務めるなどストーリー以外の見どころも満載!!
恋する2人を巡る、命の賛歌。
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Okinawa more than 140 years ago, when it was known as the Ryukyu Kingdom.
The film depicts the clumsy and pure relationship between the village's most dependable fisherman, Sanra, and the quiet and shy Kana, who are secretly supported by the bustling village girls.
The village is small and poor, but everyone builds a house for the man and woman in love through the power of mutual help, and the two eventually get niibichi (married). The villagers celebrate the harvest of the year with a fertility festival, and the blessing of the fertility god, and the passionate singing and dancing of the villagers. The joy, celebration and love of the daily events of living life to the fullest are expressed through instrumental music and dance.
♪バイオリン、三線、パーカッション♪ 生演奏が織りなす沖縄の音
テンポのいい展開に様々な演出が施される
背景に流れる星ときらめく夜空、舞台上に家が立つ舞台転換、一瞬にして衣装を替える「引き抜き」、そしてプロフェッショナルな踊り
クライマックスに向かって臨場感がましていく
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Violin, sanshin, percussion Live music interweaves the sounds of Okinawa.
Various staging in a fast-paced development.
Stars in the background and the twinkling night sky, a house on the stage, “pulling out” to change costumes in an instant, and professional dancing.
The sense of realism builds toward the climax.
脚本・演出 三隅治雄
(2024年10月公演時)
比嘉大志
上原唯
古謝渚
伊集春華
大城春香
宮里香澄
〈歌・三線〉・・・・チアキ(しゃかり)
〈バイオリン〉・・・くによしさちこ
〈パーカッション〉・・伊波はづき
振付・・・・・・・・・・・・・・・知花小百合
音楽・・・・・・・・・・・・・・・松元靖
舞台美術デザイン・・・滝善光
衣裳・・・・・・・・・・・・・・・阿部美千代
照明・・・・・・・・・・・・・・・坂本義美
音響・・・・・・・・・・・・・・・富山尚
舞台監督・・・・・・・・・・・猪股孝之
演出助手・・・・・・・・・・・田中瑠美
企画・制作・・・・・・・・・・下山久
大城安恵
制作・・・・・・・・・・・・・・・友利奈緒子
比嘉千賀子
学校公演の様子など楽しさ満載♪ 燦燦メンバーの魅力がいっぱい♪